czwartek, 4 października 2007

Czy każdy może być bogaty?


Renty Kapitałowe

Czyli - Jak zostać rentierem i żyć z kapitału.
  • Ile trzeba mieć, żeby żyć z kapitału i nie "przejadać" go?
  • Jakie roczne zyski da posiadany kapitał?
  • Ile trzeba, żeby zapewnić sobie rentę na 30 lat?
  • Ile lat można żyć z kapitału, gdy się go nie "przejada"?
  • Jaką rentę miesięczną można mieć ze zgromadzonego kapitału?
  • Na jaki procent trzeba odłożyć kapitał, żeby była z tego renta?
KIM JEST RENTIER?

Wielu ludziom słowo "rentier" kojarzy się ze słowem "rencista". Wielu ludzi ma przeświadczenie, że to jednak nie to, nie rozumiejąc co. Tymczasem warto wiedzieć kim jest rentier.


Czy każdy może być bogaty?
W setkach wywiadów, których udzieliłem po opublikowaniu pierwszej książki z serii „Bogaty ojciec”, padało następujące pytanie: „Czy pana zdaniem każdy może być bogaty?”. „Tak – odpowiadałem. – Wierzę, że każdy ma właściwy ku temu potencjał”.

Wtedy często słyszę kolejne pytanie: „Jeśli każdy posiada taki potencjał, dlaczego tak niewielu rzeczywiście się bogaci?”.

„Nie mam dziś czasu, by na to pytanie odpowiadać” – zwykle reaguję. Gdy mój rozmówca nalega, informuję: „Wiele odpowiedzi znaleźć można w moich pierwszych czterech książkach z serii „Bogaty ojciec”. Jeżeli jest to dziennikarz, w dodatku nieustępliwy, może zapytać: „Kiedy odpowie nam pan na wszystkie pytania?”.

Ja tymczasem oznajmiam: „Nie wiem, czy ktokolwiek zna wszystkie odpowiedzi”.

Choć nie znam odpowiedzi na wszystkie pytania, ogromnie cieszę się, że mogę zaprezentować Tobie piątą pozycję z serii „Bogaty ojciec”. Młody bogaty rentier z pewnością wyjaśni, dlaczego wszyscy (o czym jestem głęboko przekonany) posiadamy władzę i potencjał, by się wzbogacić (naprawdę mam tutaj na uwadze wszystkich, a nie tylko nielicznych). Książka wyjaśni także, jakim sposobem wraz z moją żoną Kim mogliśmy zostać młodymi i bogatymi rentierami, mimo iż zaczynaliśmy bez centa.Będziesz też mógł zrozumieć, dlaczego niektórzy są bogaci, inni zaś biedni, chociaż wszyscy mamy potencjał, by zostać młodymi i bogatymi rentierami.
Robert Kiyosaki


Aby wydostać się z "wyścigu szczurów", przestać żyć „od wypłaty do wypłaty” i osiągnąć finansową niezależność, trzeba zmienić myślenie o pieniądzach, ich zarabianiu, wydawaniu i inwestowaniu, trzeba mieć plan i zacząć działać. W „Młodym bogatym rentierze” Robert i Kim podają szczegóły, jak stać się niezależnym finansowo w mniej niż dziesięć lat.

Tym, co lubię w takich książkach jak „Młody bogaty rentier”, jest to, że wysadzają w powietrze nasze ograniczenia z przeszłości związane z majątkiem, a nawet burzą szansę na emeryturę. Jeżeli zastosujesz konwencjonalne metody, będziesz miał szczęście, jeśli w ogóle uda ci się przejść na emeryturę. „Młody bogaty rentier” – to obowiązkowa lektura dla każdego, kto wcześnie chce stworzyć swoje bogactwo – i na tyle wcześnie, aby mógł się nim cieszyć. Część książki jest podobna do innych tego typu, a część dostarcza kompletnie nowej wiedzy.

17 kwietnia 2012.

Pisząc tego posta, sądziłam, że książek Roberta Kiyosaki, nie będę kupowała. Tyle już się na te tematy naczytałam. tyle już wiem, że tylko działać. Pracować, oszczędzać ile się da i zacząć szybko godnie żyć. - Miałam od dawna otrzymaną w prezencie książkę „Bogaty Ojciec, Biedny Ojciec” i nawet nie czytałam, odkładając to na kiedyś tam.... „Kiedy uczeń jest gotów, nadchodzi nauczyciel”. - Wyraźnie byłam gotowa dopiero wiosną minionego roku. Najbardziej w życiu żałujemy, tego, czego nie zrobimy. Ileż możliwości, szans i okazji przeszło obok mnie, tylko z powodu mojej niewiedzy.



1 komentarz:

theredel pisze...

Witam! prowadzę bloga o podobnej tematyce, będę więc zatem śledził Twoje postępy, będę również wdzięczny jeśli zajrzysz do mnie i podzielisz się Swoimi uwagami na temat treści, wyglądu i w ogóle czegokolwiek na moim blogu, w szczególności za krytyczne komentarze. Pozdrawiam-theredel